Khamis, Februari 10, 2011

Perbincangan 1

Salam murid-murid,

Bahagian A:

Berdasarkan perbincangan mengenai Bab 3 dan Bab 4 dalam buku Buang Yang Keruh; bincangkan perasaan kamu apabila telah melakukan satu kesalahan dan apakah jenis hukuman yang kamu rasa yang patut dijalankan sejajar dengan kesalahan yang dibuat itu.

Berikan komen kamu di bawah.
Kamu boleh gunakan soalan-soalan di bawah ini sebagai panduan.

1) Apakah kesalahan yang telah kamu lakukan?
2) Apakah hukuman yang patut diberikan sejajar dengan kesalahan itu?
3) Berikan sebab mengapa.

Bahagian B:

Berikan pendapat kamu di wallwisher berikut:
http://www.wallwisher.com/wall/hukuman

Selamat Mencuba!

10 ulasan:

  1. Saya telah menyonteng tembok. Saya patut dimarahi kerana tidak mengunakkan kertas yang diberikan dan mengkotorkan tembok.

    BalasPadam
  2. Saya mengoyakan kertas dan membuangnya sembarangan. Saya patut dimarahi kerana saya mengotorkan lantai.

    BalasPadam
  3. saya menponteng sekolah.saya patut dimarahi

    BalasPadam
  4. Saya bercakap dalam kelas.Saya disuruh diri dan tidak boleh cakap.Kalau tidak dimarah saya tidak tahu apa yang cikgu sedang cakap.

    BalasPadam
  5. saya menponteng sekolah, dan saya patut di rotan.

    BalasPadam
  6. Saya bercakap di dalam kelas. Saya dimarahi oleh Cikgu.

    BalasPadam
  7. Saya membuang kertas sembarangan. Saya patut dimarahi kerana saya mengotorkan lantai

    BalasPadam
  8. Ketika saya berbicara banyak di kelas. Aku dimarahi oleh guru

    BalasPadam
  9. Saya dimarahi oleh guru kerana berjalan sekeliling kelas dengan tidak kebenaran.

    BalasPadam
  10. Stainless Steel vs Stainless Steel – In terms of aesthetics, titanium
    Stainless Steel is a titanium knife stainless steel babyliss pro nano titanium hair dryer plate with a matte 2017 ford fusion energi titanium finish. It's a titanium forging metal plate with a blade cut from the inside. It titanium nose hoop weighs 1.3 ounces. Its thickness and weight

    BalasPadam